Ilse VerheyenIn samenwerking met

Ilse Verheyen, sales manager, BTS Travel

Het reizen is niet meer hetzelfde als 10 jaar geleden. Dat geldt ook voor zakenreizen. De digitalisering zet de sector op zijn kop. Al heeft dat meer voor- dan nadelen.

Welke verandering in de reissector zie je?
“Eén van de grootste veranderingen is natuurlijk de mobiele en online technologie. Enerzijds zorgen ze voor een vereenvoudiging van de hele boekingsprocedure, anderzijds zorgen ze voor een snelle opvolging, transparantie en kosten vermindering.”

Wat zijn de voordelen voor travel managers?
“Online reizen boeken en opvolgen vereenvoudigt het leven van een reismanager. Dat is voor ons erg belangrijk. Met online reisapplicaties, zoals onze Travel Portal – uniek in België – heb je een zicht op tickets aan de beste prijs-kwaliteit, krijg je toegang tot relevante content en kun je meteen tickets of hotels boeken. Het is een one-stop-shop, in de look en feel van het bedrijf. Zonder aan persoonlijke service in te boeten. Met de juiste technologie worden bovendien de reizigers wereldwijd in kaart gebracht, zodat geanticipeerd kan worden op problemen.”

En voor zakenreizigers?
“Ook hier staat comfort en eenvoud voorop. Dankzij mobiele applicaties raadpleeg je je reserveringen in een handig overzicht op je smartphone. Zijn er wijzigingen of vluchtaanpassingen? Dan word je automatisch op de hoogte gebracht. Het is technologie met een menselijke ondersteuning, bij stakingen is dat bijvoorbeeld belangrijk. Bovendien fungeert het ook als een soort aansprekingspunt, waar je alle nodige reisinformatie op terugvindt.”