3 vragen aan… Creative Star

In samenwerking met

Martha Rojas, Sales Dept, Creative Star

Seminaries en congressen zijn er om je business partners te leren kennen en nieuwe evoluties in je sector te ontdekken. Maar om die succesvol te noemen gaat er veel voorbereiding aan vooraf.

Wanneer spreek je van een geslaagd seminarie/congres?
“Een geslaagd congres of seminarie brengt afwisseling in het programma en liefst multimediale ondersteuning. Het moet een mix zijn van speeches, interviews en debatten. Ook belangrijk is om aan de congresganger duidelijk te maken, op welke manier dan ook, dat zijn aanwezigheid en aandacht wordt geapprecieerd.”

Waarmee hou je best rekening als je het organiseert in het buitenland?
“In België werk je vooral met vaste medewerkers van wie je weet dat het aangenaam samenwerken is. Als je werkt in andere landen, zonder permanente vertegenwoordiging, dan moet je eerst de financiële situatie en algemene reputatie van potentiële partners nagaan. Dan volgt er vaak een scoutingtrip om partners te bezoeken. Kwaliteitsnormen bepaal je zelf als organiserend bedrijf, maar dan houd je je best aan een zekere basisstandaard. Ook in het buitenland.”

Welke evoluties zien we bij het organiseren van congressen en seminaries?
“Er worden meer toepassingen gebruikt die vooral de seminaristen meer comfort geven, zoals speciaal ontworpen apps, die alle mogelijke informatie over een congres bevatten. Zo wordt registratie gemakkelijk. Tijdens het seminarie of congres zelf zorgen speciale terminals dan voor een professionele toegangscontrole.”